برگزیده ها

آشنایی با کتاب در گذر زمان

کمی در مورد تاریخچه کتاب بدانیم :

کتاب دارای قدمتی طولانی می باشد و البته از ابتدا کتاب به شکل امروزی وجود نداشته است. قدمت کتاب به پنج هزار سال گذشته بر می گردد. اولین کتاب ها بر روی گل نوشته می شد و سپس پاپیروس برای نوشتن کتاب استفاده شد.

پاپیروس ، نوعی کاغذ بود که به دلیل آسیب پذیر بودنشان تا کنون نمونه ای از این آثار در طی این سال ها از آثار باستانی کشف نشده است. پاپیروس ها از گیاهان بدست میآمد که عرضی 30 سانتی با طول زیاد داشت طول این کاغذ زیاد بود و به صورت طومار در می آمد.

کم کم نوشتن روی پوست حیوانات نیز شکل گرفت، بعدا شکل کتاب امروزی به صورت کدکس ایجاد شد که از قرن دوم میلادی این کتاب شکل گرفت که صفحاتش شبیه صفحات کتاب امروزی بود که بهم دوخته شده بود.

مسیحیان از این کتاب ها معمولا برای نوشتن دعاها استفاده می کردند و نگهداری آنها در صومعه سراها بسیارراحت تر بود. کم کم کتاب کاغذی امروزی وارد بازار شد و چاپ اختراع شد بعد از این اختراع کتاب هایی که با دست نوشته می شد کم کم کنار رفتند و جای خود را به کاغذ های چاپی دادند.

در سال 1439 با اختراع ماشین چاپ توسط گوتنبرگ آلمانی تحول بزرگی در صنعت نشر کتاب اتفاق افتاد. امروزه بعد از گذشت سال های طولانی با گسترش فضای دیجیتال و استفاده از ابزار جدید، کتاب های الکترونیکی وارد بازار کتاب شده است. علاقمندان به کتاب از طریق سایتهای مختلف کتاب می توانند کتاب مورد نظر خود را دانلود و مطالعه نمایند.

حال کتاب الکترونیک چیست؟

کتاب الکترونیک یک پدیده نوظهور است که توانسته تحولات بزرگی را در نظام آموزشی ایجاد نماید. در این کتاب ها که از هر سایت کتاب بویژه کتابچین، به راحتی قابل دسترسی می باشد، مزیت های فراوانی نهفته است به عنوان مثال به راحتی قابل اجرا می باشد و برای پیدا کردن یک متن در داخل این کتاب ها  امکان جستجو فراهم شده است.

می توان از طریق کتاب الکترونیک قالبی زیباتر را برای کتاب در نظر گرفت. مطالب به صورت فشرده و در یک فایل قرار می گیرد. فروش و در دسترس بودن این نوع کتاب ها بسیار ساده تر است و این کار با سرعت بیشتر  انجام می گیرد.

دریک سایت کتاب می توانید انواع کتاب ها را  دانلود کرده و مطالعه نمایید برخی کتاب ها را باید با پرداخت هزینه  دانلود کنید و برخی از آنها به صورت دانلود کتاب PDF می باشد. به این کتاب ها می توان امکانات مالتی مدیا  نیز اضافه نمود، تمام این ویژگی ها این رسانه را از بقیه رسانه ها متمایز می کرد.

کتاب صوتی را بشناسید

 هر سایت کتاب با هر عنوانی که باشد، انواع کتاب ها را برای افراد علاقمند به کتاب ارائه می کند و هر فردی می تواند به راحتی دانلود كتاب را از طریق این سایت ها انجام دهد.

یک نوع کتاب که امروزه وارد بازار کتاب شده است کتاب صوتی است.

کتابهایی که قبلا به صورت مکتوب در آمده اند به صورت صوتی برای افرادی که علاقمند هستند، عرضه می شوند.

کتاب های صوتی توسط خود نویسنده و یا فردی که صدای دلنشینی دارد خوانده می شود و مورد توجه بسیار از افرادی است که فرصت مطالعه کتاب را ندارند.

برای دانلود کتاب و یا دانلود کتاب صوتی می توانید از سایت کتابچین استفاده کنید و به راحتی بسیاری از کتاب ها را نیز به صورت رایگان دانلود نمایید. این سایت دارای اپلیکیشنی به نام کتابچین نیز می باشد که دسترسی به همه بخش های سایت را آسان نموده است.

ویژگی های یک سایت کتاب خوب:

یکی از ویژگی های یک سایت کتاب خوب دستیابی به انواع کتاب ها در دسته های مختلف می باشد اگر نیاز به انواع کتاب ها داشته باشید، می توانید به راحتی با جستجو در سامانه کتابچین، آنچه را نیاز دارید بیابید

و دانلود کتاب را از طریق بخشی که در سایت به آن اشاره شده است انجام دهید و در یک فرصت کوتاه به کتاب مورد نظر خود در یک حجم کم دست یابید و در هر کجا که به آن نیاز داشتید، مطالعه نمایید.

بخش پر فروش ترین کتاب ها شما را برای آشنایی با کتاب های مورد علاقه کتاب خوان ها آشنا می کند. بخش نظرات کتاب ها در این سایت ها جایی برای گفتگو در مورد کتاب است که می تواند جایی برای نقد کتاب هم باشد.

کتابچین (ketabchin.com) به عنوان سایتی معتبر برای دانلود انواع کتاب ها در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

اگر شما نویسنده این رمان هستید، میتوانید درخواست حذف ارسال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا